Citron/Lime-Lemonad!

Idag lagade jag egen lemonad.
Jag har aldrig provat det innan, och jag hoppades så på att det skulle vara gott!
Och jisses, gott var det!! 
 
Det var superenkelt, och jättebilligt, att göra.
 
Jag hade en glasflaska som bara stod, så jag gjorde om den till en lemonad-flaska! 
Nu ska jag njuta, kram så länge!
 
 
(Recept längre ner!!)

 
 
 
Ingridienser:
 
15 dl vatten
3 citroner eller lime
2 dl socker
 
Sätt en kastrull med vatten och socker på spisen och låt koka upp.
Riv under tiden skalet på citronerna, eller limen, och skär sedan bort allt det vita.
Skär själva citrus-köttet i bitar.
 
När vattnet börjar koka tar du av kastrullen från plattan och blandar i citrusköttet- och skalet.
Låt vätskan kallna och sila sedan ner i fina flaskor!
 
(Jag tycker det var lite starkt i smaken, så jag blandade ut glaset med ca en tredjedels vatten.
Det smakade utsökt då!!)
 
Servera med is! 
 
 
 
Mat och Bak, Recept | citron, dryck, lime | |
Upp